fredag 1 april 2022

Mars - en sammanfattning

 Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden mars, en månad som förutom att ha bjudit på genomgående väldigt bra böcker dessutom innefattade mitt första (men troligtvis inte sista) besök på Littfest i Umeå. Det var en helg som var fylld med intressanta samtal om böcker och litteratur, men där jag inte orkade läsa så mycket på grund av alla intryck. Som tur var hann jag läsa en del på tågresorna åt båda hållen. Jag passade även på att köpa några böcker som jag fick signerade och höjdpunkten var att lyssna på Silvia Avallone och sedan fick jag min nyinköpta bok signerad.
 
Rose Napolitanos nio liv av Donna Freitas
I dina händer av Malin Persson Giolito
En vänskap av Silvia Avallone
Städerskan av Nina Prose
Wage slaves av Daria Bogdanska
Den unge Walters lidanden av Augustin Erba
 
Antal lästa böcker: 6
Antal pappersböcker: 6
Antal e-böcker: 0
Antal böcker utgivna 2022: 5
Antal på originalspråk: 2
Antal böcker lästa på svenska: 6
Antal böcker lästa på engelska: 0
Antal ungdomsböcker: 0
Antal deckare: 1
Antal klassiker: 0
Antal faktaböcker: 0
Antal poesi: 0
Antal noveller: 0
Antal serier: 1
Antal kvinnliga författare: 5
Antal manliga författare: 1
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal recensionsex: 1
Antal böcker lånade på biblioteket: 4
Antal köpta böcker: 1
Antal böcker övrigt: 0
 
Antal länder: 5 (Sverige, USA, Italien, Polen, Kanada)
 

Inga kommentarer: