måndag 31 oktober 2022

Oktober - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden oktober, en månad som har bjudit på en varierad läsning, även om det varit en viss övervikt på lättsammare berättelser och nyutkomna svenska böcker. Annars så har oktober varit en omvälvande månad som jag inledde med besök hos min kusin (vi har inte träffats på riktigt på länge) och en veckas arbete i Malmö och om avslutas med att jag har en hyresrätt som väntar på mig i Malmö och att min lägenhet ligger ute till försäljning. Jag har helt enkelt förälskat mig i Malmö som stad och har sedan jag var där i fyra veckor i våras så har känslan av att jag behöver en förändring i mitt liv växt sig allt starkare och jag har bestämt mig för att byta ut naturen och uppförsbackarna i Östersund mot Malmös kulturliv. Dessutom har jag turen att jag har ett jobb där jag bara kan föras över till en annan sektion.
 
Iskall sol av Lilja Sigurðadottir
Törnrosens triumf av Anna Laestadius Larsson
Kan innehålla spår av Tommy Roos av Cecilia Klang
Mats Jonsson drar åt helvete av Mats Jonsson
Carrie Soto is back av Taylor Jenkins Reid
Änglarummet av Ewa Klingberg
Våra förlorade hjärtan av Celeste Ng
Midnattslöftet av Lucy Diamond
 
Antal lästa böcker: 8
Antal pappersböcker: 7
Antal e-böcker: 1
Antal böcker utgivna 2022: 8
Antal på originalspråk: 5
Antal böcker lästa på svenska: 7
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal ungdomsböcker: 0
Antal deckare: 1
Antal klassiker: 0
Antal faktaböcker: 0
Antal poesi: 0
Antal noveller: 0
Antal serier: 1
Antal kvinnliga författare: 7
Antal manliga författare: 1
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal recensionsex: 2
Antal böcker lånade på biblioteket: 5
Antal köpta böcker: 1
Antal böcker övrigt: 0
 
Antal länder: 4 (Sverige, England, USA, Island)
 

Inga kommentarer: