lördag 7 januari 2023

2022 - en nördigare sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsåret 2022 och det var varit ett fyllt med bra böcker (och några mindre bra) och nya utmaningar i livet. Under våren fick jag chansen att jobba i Malmö under några veckor och förälskade mig i staden, vilket lett till att jag nu håller på att packa ihop mitt liv och min lägenhet i Östersund för en flytt 100 mil söderut. Under året har känslan av att jag behöver en nystart växt sig allt starkare och att det är dags att byta ut naturen och uppförsbackarna i Östersund mot ett mer levande kulturliv i Malmö (och med Köpenhamn en kort tågresa bort).
 
Antal lästa böcker: 91
Antal pappersböcker: 83
Antal e-böcker: 68
Antal böcker utgivna 2022: 68
Antal på originalspråk: 39
Antal böcker lästa på svenska: 81
Antal böcker lästa på engelska: 10
Antal ungdomsböcker: 5
Antal deckare: 10
Antal klassiker: 2
Antal faktaböcker: 7
Antal poesi: 7
Antal noveller: 1
Antal serier: 5
Antal kvinnliga författare: 73
Antal manliga författare: 27
Antal kvinnlig och manlig författare: 1
Antal recensionsex: 8
Antal böcker lånade på biblioteket: 48
Antal köpta böcker: 31
Antal böcker övrigt: 3
 
Antal länder: 19
 
Sverige: 27
USA: 21
England: 16
Frankrike: 6
Italien: 3
Japan: 2
Irland: 2
Island: 2
Finland: 1
Australien: 1
Iran: 1
Norge: 1
Tyskland: 1
Polen: 1
Kanada: 1
Argentina: 1
Vietnam: 1
Mexiko: 1
Spanien: 1
 

Inga kommentarer: