söndag 15 januari 2023

The Wisteria Society of Lady Scoundrels

 

Cecilia Bassingwaite tillhör det exklusiva kvinnliga sällskapet The Wisteria Society of Lady Scoundrels, ett sällskap som inte är ett typiskt sällskap i det viktorianska England. De här kvinnorna är pirater som ägnar dagarna åt att stjäla innan det är dags att dricka te. Ned Lightbourne är en lejd mördare och dyker en dag upp i Cecilias liv för att han blivit lejd att döda henne. Det är ett möte som kommer att ställa Cecilias liv på ända.
 
The Wisteria Society of Lady Scoundrels är den första delen i författaren India Holtons serie The Dangerous Damsels, och det är en bok som jag spontanköpte på SF bokhandeln innan jul. Jag hade först svårt att komma in i boken, dels för att började på den i en lässvacka och dels för att jag inte hade väntat mig att bokens pirater skulle resa omkring i flygande hus. När jag väl kom in i boken älskade jag charmen och humorn i berättelsen om dessa speciella och tuffa kvinnor. Jag kommer definitivt att läsa fler böcker i serien.

Inga kommentarer: