fredag 15 februari 2013

Bokbloggsjerka 15 – 18 februari

Äntligen är det fredag, arbetsveckan går in på sin sista dag och det har blivit dags för veckans bokbloggsjerka där veckans fråga lyder;

Det finns en uppsjö av böcker om skrivande men kan du tipsa om en bok om läsande?

Den enda jag kommer att tänka på är Om konsten att läsa och skriva av Olof Lagercrantz, som är en liten pärla om både läsande och skrivande.
När jag läste Biblioteks- och informationsvetenskap så läste jag en extrakursen Läsaren och litterära genrer som bland annat behandlande läsande och jag minns att vi läste en intressant text om läsning, men jag har tyvärr ingen aning om vilken bok det var.

9 kommentarer:

Ingerun sa...

Jag tänkte väl att jag inte skulle vara ensam! :)

Lotten sa...

Tack för tipset!

Johanssonshenke sa...

Lagercrantz bok är fin!

Howhollowheartandfull sa...

Lagercrantz bok är som sagt en riktig pärla ^^

C.R.M. Nilsson sa...

Efter alla hyllningar denna vecka måste jag definitivt se till att få läsa Lagercrantz bok! ^^

Monika sa...

Jag hade ingen aning om att det fanns böcker som handlar om att läsa.

Anonym sa...

Förutom att denna bok förekommit i fler bloggar, så slår det mig att många läser till bibliotekarie eller liknade.
Mia

bloggbohemen sa...

Läsaren och litterära genrer låter som en kul kurs!

Susanne sa...

Har inte läst boken av Olof Lagercrantz, men kanske gör det! Kul att du gillade den.