lördag 16 februari 2013

Fransk Bistro

Då jag har haft en tendens att köpa på mig kokböcker (mest under bokrean) så har jag sedan en tid tillbaka infört vissa kokboksregler, som att en bok in = in bok ut och att jag måste laga minst ett recept ur varje kokbok, annars åker den ut. Reglerna fungerar ganska bra även om Paolo Robertos Italiensk bondmat lever lite på övertid eftersom jag inte lagat något ur den än, men å andra sidan så var den gratis eftersom jag vann den så den får stå kvar ett tag till i hyllan. Nu har det i alla fall flyttat in en ny kokbok här hemma, Fransk Bistro av Maria Zihammou, som jag tittade på och bläddrade en del i innan jag slutligen slog till. När jag nu sitter hemma och läser Fransk Bistro ordentligt så fylls jag med inspiration och längtar efter att få prova en massa recept (det är så många att jag inte ids skriva dem). Jag tänker försöka mig på att göra musslor för första gången och receptet på äppelkakan tarte tatin (som jag aldrig provat, men som alltid ser så god ut) är väldigt lockande. Jag får återkomma när jag hunnit provlaga lite recept.

Inga kommentarer: