fredag 22 februari 2013

Bokbloggsjerka 22 – 25 februari

Det har blivit dags för veckans Bokbloggsjerka och veckans frågra är;

Brukar du drabbas av lässvackor ibland och hur gör du i så fall för att ta dig ur dem?

Jag brukar få lässvackor med jämna mellanrum, både små och stora. Om jag har läst mycket under en period så brukar det kunna komma en liten lässvacka efter det då det känns som att jag inte hittar några böcker som jag vill läsa. På veckorna brukar det inte bli så jättemycket läst eftersom tiden försvinner så fort på kvällarna plus att tröttheten brukar sätta käppar i hjulet. Det bästa sättet att komma ur en lässvacka brukar vara att försöka hitta på något annat att göra några dagar och sedan försöka hitta en lite lättsammare bok att komma igång med igen. Slår lässvackan till mitt i en bok, lägg undan och börja på en annan istället.

9 kommentarer:

Lotten sa...

Jag har jättesvårt att lägga undan en bok och börja på en annan om jag inte helt gett upp den första...

[Anna] sa...

Jag hamnar oxå i små lässvackor om jag har läst mycket under en period!

Sara Pepparkaka sa...

Jag har ibland svårt att hitta något att fortsätta med efter en riktigt bra bok.

Susanne sa...

Håller med, och brukar göra som du - börja med en annan bok om lässvackan slår till mitt i en bok.

Anonym sa...

Jag brukar ha två böcker igång samtidigt, en pappersbok och en e-bok... just nu har jag "kris" och ingen att läsa men ska ut och sätta i motorvärmaren för ett akutbesök till biblioteket...

bloggbohemen sa...

Efter en riktigt bra bok är det ofta svårt att fastna för en ny bok att läsa. Det blir då ofta deckare. Håller med dig om att det också fungerar bra med att inte läsa alls eller i alla fall bara pyttelite under några dagar.

Monika sa...

Två böcker samtidigt funkar inte alls för mig, jag blir helt förvirrad :)

Vargnatts bokhylla sa...

Kan också hamna i en liten lässvacka om jag läst väldigt mycket under ett tag, då är det som att jag behöver en liten paus :)

Lena sa...

Jag tycker också att det är bra att göra annat om läslusten inte är på topp.