fredag 18 april 2014

Bokbloggsjerka 18 – 21 april

Det är fredag och det betyder att det har blivit dags för veckans bokbloggsjerka. Att det den fredagen dessutom är långfredagen innebär att jag är ledig och fick för en gångs skull sova ut.

Vilken är den mest skruvade tv-serie/film du har sett i din favoritgenre?

Av alla de tv-serier som jag tittar på så är nog True Blood den mest skruvade, fast inte längre på ett positivt sätt då den mest är konstig nu. Fast jag kommer ändå att titta på den sista säsongen i sommar.


När det gäller skruvade filmer så gillar jag de som Wes Anderson gjort, särskilt Bottle Rocket, The Royal Tenenbaums och den nya The Grand Budapest Hotel.

14 kommentarer:

Madde sa...

Har bara sett första säsongen av True blood. Tyckte de var sådär!

Helena sa...

Förälskade mig i första säsongen, läste böckerna och kan knappt titta på tv-serien längre, de har ändrat till oigenkännlighet :(

Vargnatts bokhylla sa...

Ja det sista jag tittade av True blood var verkligen...udda. Men kommer nog se klart serien

Ewa K sa...

Dags att rätta korrektur för min del. Veckans fråga får mig att se ut som en fågelholk :)

Monika sa...

Slutade titta på True blood andra säsongen, då blev den för konstig för mig.

Boklysten sa...

Har inte stt nåt av de här...

Lena sa...

True blood började jag se men det var inget jag fastnade för!

Lotten sa...

bara sett något enstaka avsnitt av True Blood, och den verkade verkligen skruvad.

Bokdamen sa...

Ser på ganska många serier men True blood har jag inte sett.

Anonym sa...

Royal Tenenbaums var väldigt skruvad. Gillade den faktiskt en hel del. Många bra skådespelare med.

Zelly sa...

True Blood blev mitt svar med, utan tvekan.

Unknown sa...

Gillar Wes Andersons filmer också. Kul med sånt som går utanför mallen.

Freja sa...

True Blood är inte en genre jag väljer så jag har inte sett nått av den. Kanske lika bra då...

Koko sa...

Hihi, många har svarat True Blood!