onsdag 16 juli 2014

Kanada

Det är sommaren 1960 och i den lilla staden Great Falls i Montana bor den femtonårige Dell tillsammans med sin tvillingsyster Berner och sina föräldrar. När föräldrarna rånar en bank så slås familjen i spillror och Dell hamnar i prärietrakterna i Saskatchewan i Kanada, hos den excentriske Arthur Remlinger.


Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Kanada, det har tagit tid att läsa boken, vilket inte varit boken fel då den allmänna stressen gjort att jag inte orkat med så mycket alls på kvällarna. Boken är definitivt inte dålig, men för mig har den känts långdragen och faktum är att det inte händer särskilt mycket trots tjockleken. Det ska trots allt bli intressant att lyssna på Richard Ford när han kommer till Sigtuna Litteraturfestival, jag har troligen missat en del nyanser och teman i berättelsen.

3 kommentarer:

bloggbohemen sa...

Jag försökte lyssna på den men upplevde den som just långdragen och jag orkade inte lyssna klart på den.

Ina sa...

Jag tyckte boken var underbar. Följde Dell under intensiv sträckläsning. Blev även nyfiken på Fords tidigare böcker.

Den läsande Kaninen sa...

Boken hade helt klart vunnit på en intensivare läsning. Tyvärr så är ljudboken väldigt långdragen, har också gett upp på den