måndag 28 juli 2014

Sommarläsningen

Nu när sommaren och värmen är här så har även min läsning kommit igång så smått igen efter att det varit lite på den fronten ett tag, och jag har läst flera bra böcker på sistone. I värmen så har läslusten vunnit över blogglusten (bland annat för att det är lättare att ta med en bok än datorn ut på balkongen), vilket gjort att jag ligger lite efter med att recensera böcker. Jag ska försöka ta tag i att skriva om de två superbra böckerna som jag läst ut de senaste dagarna, Stål av Silvia Avallone och Medan mörkret faller av Anna Lihammer.

Förutom då solen ligger på som värst (eller jag är på jobbet) så tillbringar jag min tid i en loppisfåtölj på balkongen med en bok, passande dryck (mest vatten för att vara ärlig) och ibland en glass. Dessutom så är det nu bara nio arbetsdagar kvar till semestern!

2 kommentarer:

Lena sa...

Stål läste jag förra året. Den var verkligen urbra!!

bloggbohemen sa...

Stål är verkligen något alldeles extra. Den har stannat kvar hos mig trots att det är ett par år sedan jag läste den. Medan mörkret faller lyssnade jag klart på häromdagen och även det var en bra och klart läsvärd bok.