tisdag 3 oktober 2017

Jag läser Krig och fred


Jag har sett att det är ganska många som lägger upp sina läsplaner för den kommande veckan och/eller månaden, det brukar inte jag göra eftersom det i alla fall inte brukar bli som jag tänkt mig. Däremot så min planerade läsning för oktober ganska lätt att överblicka, jag tänker nämligen läsa nyöversättningen av Leo Tolstojs Krig och fred som precis kommit ut hos Lind & Co. Boken är så tjock att man valt att dela upp den i fyra delar, som alla är tjocka som en normal lång bok. Jag har börjat på den första delen och tycker väldigt mycket om den, men det kommer att ta tid att läsa 1816 sidor rysk klassiker. Speciellt eftersom jag igår började på ett nytt jobb och alla intryck och all ny information gör att jag är väldigt trött på kvällarna. Det kommer inte att bli så många böcker som blir recenserade den närmaste tiden, men jag kommer att lämna några delrapporter längs vägen. Plus att det kan hända att jag läser någon tunnare bok längs vägen.

Inga kommentarer: