tisdag 4 september 2018

Veckoutmaning: Val, kval och skval


Den här veckan handlar det om val, kval och skval hos Kulturkollo och veckoutmaningen består av en enkät med snabba frågor,

Vad väljer du?

Läsa snabbt eller läsa långsamt – jag läser ganska snabbt av mig självt

Läsa eller lyssna – jag har inte fastnat för att lyssna på böcker

TV-serier eller film – jag föredrar tv-seriernas berättande som hinner gå mer på djupet

Independentfilm eller filmbolagsfilm – när jag ser på film blir det oftast något från filmbolagen

Singelläsning eller slalomläsning – jag föredrar att läsa en bok i taget

Låna böcker eller köpa böcker – jag tycker att det är ganska skönt att kunna lämna tillbaka böcker när jag läst dem, även om jag börjat köpa fler böcker

Science fiction eller fantasy – om jag måste välja, helst ingen av dem

Fantasy eller fiktion – föredrar vanlig fiktion

Fiktion eller biografi – även om det kan vara intressant att läsa biografier så föredrar jag ändå fiktion

Läsa efter att-läsa-lista eller spontanläsa – jag föredrar att läsa den bok jag känner för, även om jag oftast har en löst sammansatt läslista (som jag sällan följer)

Läsa gammalt eller läsa nytt – det kommer så många spännande nya spännande böcker

Läsa i förstaperson eller läsa i tredje person – det är ingen fråga som jag funderat så mycket på

Pocket eller inbunden – jag gillar båda formaten, men har börjar föredra inbundna böcker

Inbunden eller läsplatta – jag föredrar inbundna böcker, även om jag läser en del på läsplatta

Novell eller roman – jag har inte fastnat för novellformatet

Läsa enstaka böcker eller läsa bokserier – jag föredrar serier med fristående böcker

Läsa svenska författare eller utländska författare – det finns många utmärkta svenska författare, men det är genom att läsa författare från andra delar av världen som man lär sig mer om andra kulturer

Läsa debuterande författare eller etablerade författare – även om det kan vara spännande att läsa debutanter, så är bland de etablerade författarna som mina favoriter finns

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

tur att en inte behöver välja, vill ha allt :)

Boklysten sa...

Ljudböcker är ingenting för mig.