onsdag 9 december 2020

Grytor - lättlagat till vardag & fest


I början av hösten vann jag en kokbok från Omnible som verkade vara intressant, då jag gillar att göra grytor som gärna får stå och puttra ett tag. Det var den här boken, Grytor – lättlagat till vardag & fest av Madeleine Landley, som precis som namnet antyder bara innehåller recept på grytor av alla dess slag. Under hösten har jag provlagat åtta av recepten (om jag räknat rätt) och resultatet har varierat från ingen höjdare till bland det godaste jag ätit i grytväg. Plus att jag har flera recept kvar som jag vill prova. Min favorit hittills har varit Bowl of red, en köttgryta med massor av chili som puttrade på spisen i fyra timmar och som i slutändan inte smakade särskilt starkt. Som titeln visar så finns det både recept som tar längre tid och sådana som går ganska snabbt och som passar till vardags, när man inte har lika lång tid på sig för att laga mat. Den här boken har verkligen gett mig inspiration till att prova nya recept under hösten.

Inga kommentarer: