tisdag 3 oktober 2023

10 år med Lilla Berlin

I år är det tydligen 10 år sedan min favoritserie Lilla Berlin började publiceras i tidningen Metro och med anledning av det så kommer det nu en samlingsvolym med de bästa serierna och extramaterial i form av tecknaren Ellen Ekmans skisser och ny längre serie som utspelar sig bakom kulisserna. Under de 10 år som gått har både karaktärerna och ämnena ändrats. Dock så har inte Ekman tappat sin förmåga att klockrent spegla samtiden och många av spaningarna är fortfarande väldigt aktuella även om det var flera år sedan serien ritades. Under läsningen fick jag stoppa mig själv flera gånger från att fota var och varannan sida för att skicka till min omgivning. Jag hoppas verkligen att Lilla Berlin kommer att fortsätta i flera år till.
 
Ordfront Förlag/Galago skickade boken   

Inga kommentarer: