torsdag 21 november 2013

En glädjande nyhet

När den svenske skräckkungen John Ajvide Lindqvist var med i Babel i söndags så berättade han att han bara har tjugo sidor kvar i arbetet med sin nästa bok, vilkte är en glädjande nyhet för oss som gillar Ajvide Lindqvists böcker. Jag ser även fram emot boken med Palmemordet som han pratat om som ett framtida projekt ganska länge nu, och jag anar att det kommer att skilja sig en del från böckerna som Leif GW Persson skrivit om mordet.

Annars så ägnar jag den här veckans kvällar åt att läsa Nyckeln som jag fick i måndags och som är ganska tjock (drygt 800 sidor). Anledningen till att jag fick boken i måndags och inte i fredags som många andra är att brevbäraren i mitt område verkar tycka om att bära omkring på post som inte går in genom brevinkastet i dörren (i det här fallet så är boken dubbelt så tjock som inkastet), bär tillbaka paketet för att nästa dag ta med sig en avi så att jag kan hämta paketet på affären (och ibland bli lite sur på att det dröjer en extra dag att få sakerna).

Inga kommentarer: