tisdag 25 februari 2014

Årets bokreafynd

Även om jag inte längre är så imponerad av bokrean längre, så kunde jag inte motstå att ta en tur fram på stan för att handla lite böcker efter jobbet. Temat för årets inköp blev böcker som jag läst, men inte har ägt. Att jag tyckte väldigt mycket om Bea Uusmas Expeditionen är ingen större nyhet, och jag har varit sugen på att skaffa ett eget exemplar sedan jag lämnade tillbaka boken till biblioteket. Det känns lite som ett mysterium att jag valde att låna Jonas Gardells Torka aldrig tårar utan handskar 3. Döden från biblioteket istället för att köpa den när den kom i somras, särskilt som att jag har de två första delarna inbundna. Slutligen så bröt jag mot mitt eget inköpsstopp för kokböcker när jag köpte Svensk husmanskost av Tore Wretman (med illustrationer av Slas).

Eftersom jag jobbar på att fostra mina två systerdöttrar till bokälskare så passade jag även på att köpa ett par böcker till dem. Jag tänkte att Mamma Mu läser av Jujja Wieslander och Sven Nordqvist kan passa till A 4,5 år och Kolla! av Anna-Clara Tidholm kommer att passa till L som fyller 1 år på lördag. Det kan hända att påskharen kommer med böckerna istället för godis i påsk.

2 kommentarer:

Lena sa...

Expeditionen är en bok som jag säkert kommer att köpa framöver. Men det blev inte nu. Fyndade lite andra böcker på rean. De finns på bloggen om du är nyfiken!!

Anonym sa...

Men va många som snackar om denna bok, ja hittar jag den imorgon slår jag till.
Mia