måndag 5 maj 2014

20 snabba

Hos Linda på enligt O så hittade jag en enkät med 20 snabba frågor och eftersom det är roligt med enkäter så har jag svarat på den.


Snabbläsare eller långsamläsare? I alla fall när jag hittar ostörd lästid
Tegelstenar eller tunnisar? Fast det går bra med tegelstenar också
Bibliotek eller bokhandel?
Ljudbok eller e-bok? Helst båda
Inbunden eller pocket?
Vampyrer eller spöken?
En i taget eller slalomläsning? Helst en i taget, men det brukar inte alltid bli så
Nytt eller gammalt? Är väldigt förtjust i nyutkomna böcker
Bokmärke eller hundöra?
Snacks eller godis?
Biografier eller memoarer?
Skräck eller chicklit?
Soffan eller sängen?
Inne eller ute?
Boken eller filmen? Få filmer gör boken rättvisa
Twitter eller Facebook?
Goodreads eller Boktipset? Eller egentligen ingen
Kokbok eller Bakbok? Lagar mer mat än jag bakar
Te eller kaffe? Helst båda, dricker te hemma och kaffe på jobbet
Nobelpriset eller Augustpriset? 

1 kommentar:

enligt O sa...

Önskar också att jag hade mer tid till läsning, då blir det flyt. Vi behöver helt enkelt fler läsresor under året! :)