onsdag 25 mars 2015

Tisdagsutmaning: från chick-lit till chick-flick

Den här veckan har Kulturkollo chick-lit tema och deras tisdagsutmaning består av två frågor som handlar om bok och film.

1. Vilken är din bästa chick-flick?
Det är en svår fråga eftersom jag sett och uppskattat många filmer i den genren och det går att sammanfatta med att jag sett många Sandra Bullock-filmer väldigt många gånger. Jag brukar bli tittande på filmer som Miss Secret Agent (både ettan och tvåan), Two weeks notice, All about Steve, 28 dagar och The proposal varje gång de går på tv och har tappat räkningen på hur många gånger jag sett dem.

2. Vilken chick-lit tror du skulle bli en alldeles fantastisk chick-flick?

Kanske någon av Lucy Dillons böcker skulle göra sig som film, som den senaste Hundra omistliga ting. Det generella problemet när böcker blir film är det nästan aldrig blir riktigt bra eftersom så mycket brukar strykas. Jag tror att det är bäst att låta böckerna vara böcker och låta andra historier bli film.

1 kommentar:

Lotta sa...

The Proposal tycker jag också var jättebra! Skulle nog behöva se om den, har bara sett den en gång tror jag.