lördag 20 juni 2015

Currently reading tag

Det är ju alltid trevligt med enkäter och den här har gott runt bland bokbloggarna ett tag vid det här laget, men nu har den kommit fram till mig genom Boktok73 som taggar alla som inte gjort den än.

1. Hur många böcker läser du vanligtvis samtidigt?
Det vanliga är att jag läser en bok i taget, möjligtvis en pappers/e-bok och en ljudbok parallellt.

2. Om du läser mer än en bok, hur bestämmer du hur du ska byta mellan böckerna (läser du ett speciellt antal sidor innan du byter till den andra)?
Som jag skrev i svaret på den första frågan så läser jag mest en bok i taget. Däremot så kan jag pausa en bok för att sticka emellan med en annan bok, särskilt om jag håller på med en riktig tegelsten, eller om jag ledsnar på boken. Därför ligger det några påbörjade böcker och dräller här hemma.

3. Byter du någonsin bokmärke när du är en bit in i en bok?
Jag tror inte att jag brukar göra det, men den kan nog hända. Det vanliga är att jag använder mig av den närmsta papperslapp som är i lämplig storlek.

4. Var förvarar du boken du läser just nu?
 I min närhet då jag bär omkring på den enda bok jag läser

5. Vilken tid under dygnet spenderar du mest tid med att läsa? 
Är jag ledig kan det bli hela dagen. Annars så är på kvällarna, men det brukar inte bli så länge eftersom jag brukar kunna vara ganska trött.

6. Hur länge läser du vanligtvis i ett svep?
Det beror på, se svaret på förra frågan 

7. Läser du inbundna böcker med dust-jacket på?
Aldrig, tycker att det är i vägen och tar genast bort det till boken är färdigläst

8. Hur läser du vanligtvis? Sitter, ligger, osv?  
Helst halvliggande i soffan eller i fåtöljen i sovrummet. I sommar hoppas jag på att kunna läsa mycket i den nya balkongfåtöljen.

9. Tar du med dig boken du läser överallt? 
Jag lämnar sällan hemmet utan något att läsa, men det är faktiskt ganska sällan som jag läser det jag har med mig.

10. Hur ofta uppdaterar du dina framsteg i boken du läser på Goodreads? 
Använder mig inte av Goodreads

11. Vem vill du tagga? 
Den som inte gjort den än och som känner sig manad


Inga kommentarer: