onsdag 10 juni 2015

Tisdagsutmaning: Bröllopsfantasi

På lördag är det som de flesta vet prinsbröllop då Carl Philip gifter sig med sin Sofia, och vad är då mer passande än att Kulturkollo har bröllopstema den här veckan. Veckans tisdagsutmaning består av två bröllopsrelaterade frågor;

Vilket är ditt fiktiva favoritbröllop?
Det här var en fråga som jag hade lite svårt att svara på, jag kom nämligen på få fiktiva bröllop som jag minns. Ett trevligt bröllop som jag såg för inte så länge sedan var mellan Archie och Lexie i den mysiga, charmiga och bitvis lätt märkliga serien Karl för sin kilt. När Lexie fick kalla fötter (för andra gången) inför bröllopet och stack i väg så följde Archie efter och ordnade så att kunde ha en enkel ceremoni ute på en hed med de allra närmaste.

Vilka två fiktiva karaktärer är inte men borde vara gifta med varandra?
Det kan vara karaktärer från helt skilda böcker/filmer men som du av någon anledning tycker skulle funka klockrent ihop.

Efter att ha funderat ett tag så kom jag fram till att Katniss Everdeen från Hungerspelen och Neville Longbottom från Harry Potter nog skulle passa ganska bra ihop. Båda är modiga, starka, lojala mot sina vänner och har varit med om den del hemskheter. Jag tänker mig att Katniss hjälper Hagrid med att ta hand om djuren runt Hogwarts medan Neville undervisar på skolan.

Inga kommentarer: