söndag 19 juni 2016

Maestra

Judith Rashleigh jobbar på ett av Londons mest ansedda auktionshus, dock på en blygsam position med en lön som aldrig riktigt räcker till. För att dryga ut inkomsterna tar Judith ett extrajobb som värdinna på en champagnebar där män kan köpa sig sällskap. När hon kommer en konstkupp på spåren blir hon av med jobbet på auktionshuset och lämnar London för att ute i Europa skapa sig en ny tillvaro, den tillvaron som hon drömt om med dyra kläder och fina vanor. Med hjälp av ursinnet som bor i henne bestämmer sig Judith för att hämnas.

Maestra är en bok som troligtvis hade gått mig förbi om jag inte fått den hem i brevlådan, även om jag gillar thrillers så är jag inte nödvändigtvis intresserad av böcker som beskrivs som det mest chockerande jag kommer att läsa i år och som ska vara hetare är Fifty shades of Grey (som jag visserligen inte läst). När jag gav boken en chans och kom in i den så tyckte att den var betydligt bättre än jag trodde att den skulle vara och hade mot slutet svårt att lägga ifrån mig den. Dock så tycker jag att den varken var så chockerande eller erotisk som marknadsföringen påstår. Det här är första delen i en trilogi och jag kommer troligtvis att läsa även de kommande delarna när de kommer ut.


Norstedts skickade boken

1 kommentar:

Mrs Calloway sa...

helt okänd för mig. kul när ens förväntningar överträffas. särskilt om de var låga