fredag 1 maj 2020

April - en sammanfattning


Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden april, som präglats av nyutgivna böcker, ovanligt många deckare och att jag har påbörjat betydligt fler böcker än jag har avslutat. Det har även varit en månad med flera riktigt bra böcker som Annika Norlins fantastiska debut Jag ser allt du gör och att de böcker som jag läst av Ragnar Jónasson, Stina Jackson och Jessie Burton har varit deras hittills bästa. Dessutom så har jag lärt mig mer om den fascinerande Elin Wägner.

Catalana av Anna Lihammer och Ted Hesselbom
Dimma av Ragnar Jónasson
Jag ser allt du gör av Annika Norlin
Den besvärliga Elin Wägner av Ulrika Knutson
Ödesmark av Stina Jackson
Bekännelsen av Jessie Burton
Hold your breath, China av Qiu Xiaolong

Antal lästa böcker: 7
Antal pappersböcker: 6
Antal e-böcker: 1
Antal ljudböcker: 0
Antal böcker utgivna 2020: 6
Antal klassiker: 0
Antal deckare: 3
Antal faktaböcker: 1
Antal serier: 0
Antal noveller: 1
Antal kvinnliga författare: 4
Antal manliga författare: 2
Antal kvinnlig och manlig författare: 1
Antal böcker lästa på svenska: 6
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal böcker lästa på originalspråk: 2
Antal recensionsex: 2

Antal länder: 4 (Sverige, England, Island, Kina)


Inga kommentarer: