onsdag 1 juli 2020

Juni - en sammanfattning


Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden juni, en månad där jag har haft (en för mig ovanligt tidig) semester och på grund av det allmänna läget i världen har jag varit hemma och njutit av det ovanligt varma vädret. Månadens läsning har generellt sätt varit bra och har präglats av att en del av mina reservationer på biblioteket har kommit. Månaden har bjudit på två böcker som har varit extra bra, Säg inget om Lydia av Celeste Ng och Rodham av Curtis Sittenfeld.



Min alltför vackra syster av Rosa Ventrella
En nästan perfekt semester av Lucy Diamond
Krigarinnor av Laetitia Colombani
Yahya Hassan av Yahya Hassan
Säg inget om Lydia av Celeste Ng
Vi kunde lika gärna aldrig nånsin mötts av Mhairi McFarlane
Rodham av Curtis Sittenfeld
Jagad av Joyce Carol Oates
Solsken på menyn av Debbie Johnson



Antal lästa böcker: 9

Antal pappersböcker: 9

Antal e-böcker: 0

Antal ljudböcker: 0

Antal böcker utgivna 2020: 8

Antal klassiker: 0

Antal deckare: 0

Antal faktaböcker: 0

Antal serier: 0

Antal poesi: 1

Antal kvinnliga författare: 8

Antal manliga författare: 1

Antal kvinnlig och manlig författare: 0

Antal böcker lästa på svenska: 9

Antal böcker lästa på engelska: 0

Antal böcker lästa på originalspråk: 0

Antal recensionsex: 1



Antal länder: 5 (Frankrike, England, USA, Italien, Danmark)

Inga kommentarer: