måndag 1 maj 2023

April - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden april och det har varit en månad där det känns som att jag har kommit igång med läsningen igen efter flytten (att jag var ledig en vecka runt påsk utan några planer hjälpte också till). Tre av månadens böcker har jag läst till de två bokcirklar som jag har gått med i och det är böcker som jag kanske inte hade läst annars (eller i alla fall inte nu). Det har annars varit en blandning av böcker som jag inte brukar läsa så ofta som ungdomsböcker, deckare och klassiker.
 
The treehouse library av Anna James
Häng City av Mikael Yvesand
Familjehemligheter på Hedgehog Hollow av Jessica Redland
Svindlande höjder av Emily Brontê
Där döden väntar av Karin Fossum
Det gula ljuset av Augustin Erba
Hotellet av Sarah Pearse
 
Antal lästa böcker: 7
Antal pappersböcker: 6
Antal e-böcker: 1
Antal böcker utgivna 2023: 4
Antal på originalspråk: 3
Antal böcker lästa på svenska: 6
Antal böcker lästa på engelska: 1
Antal ungdomsböcker: 2
Antal deckare: 2
Antal klassiker: 1
Antal faktaböcker: 0
Antal poesi: 0
Antal noveller: 0
Antal serier: 0
Antal kvinnliga författare: 5
Antal manliga författare: 2
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal recensionsex: 0
Antal böcker lånade på biblioteket: 5
Antal köpta böcker: 2
Antal böcker övrigt: 0
 
Antal länder: 3 (Sverige, England, Norge)

Inga kommentarer: