fredag 27 december 2013

Julledigt

Julen är nu över och lugnet har åter lagt sig (det är en viss skillnad på att bo själv mot att umgås med typ hela släkten i två dagar, även om den inte är så stor). Julen var annars lugnare än jag väntat, vilket till stor del berodde på att släktens fyraåring lekte med play-doh så intensivt att hon glömde bort att ha julfnatt och brydde sig inte om tomten och julklapparna under granen. Något som jag varken haft tid eller ork att göra är att läsa. Tanken vad att jag skulle högläsa ur Viktor Rydbergs Tomten, som det visade sig att ingen ville lyssna på. Jag gjorde dock ett försök att läsa Pettson får julbesök för fyraåringen, men hon återgick till att leka med play-doh efter några sidor, så jag fick läsa resten av boken själv.

Då jag blivit ombedd att önska mig en boll av tomten, så var det inte helt förvånande att jag fick ett väldigt runt paket. Tydligen så måste man ha en boll om det finns ett bollplank utanför lägenheten. Annars så verkade xylofonen som jag köpte till L 10 månader gå hem hos båda systrarna, medan moster var glad över att inte bo i samma lägenhet som dem när de bankade på den som bäst.
 
Nu ska jag ta tillvara på det som återstår av min ledighet för att vila och försöka få tillbaka den gäckande läslusten.

Inga kommentarer: