söndag 1 maj 2016

April - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden april och det är bara att konstatera att den senaste tidens läsflyt verkar hålla i sig. Det mest anmärkningsvärda med läsningen i april är jag inte har läst någon bok av en svensk författare och det vet jag inte när det hände senast (dock har jag läst en bok av den finlandssvenska Sofia Torvalds).

Första gången jag såg dig av Tasha Kavanagh
Hjältinnor av Kate Zambreno
Generation loss av Elisabeth Hand
Bliv du hos mig av Sofia Torvalds
vi var skapta för lycka av Véronique Olmi
Öppnas i händelse av min död av Liane Moriarty
Fiskarmännen av Chigozie Obioma
Lyckliga människor läser och dricker kaffe av Agnès Martin-Lugand

Antal lästa böcker: 8
Antal papperböcker (inkl e-böcker): 8
Antal ljudböcker: 0
Antal böcker utgivna 2016: 6
Antal klassiker: 0
Antal deckare: 0
Antal faktaböcker: 1
Antal kvinnliga författare: 7
Antal manliga författare: 1
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal böcker lästa på svenska: 9
Antal böcker lästa på engelska: 0
Antal böcker lästa på originalspråk: 1
Antal recensionsex: 4

Antal länder: 6 (Finland, Frankrike, England, USA, Australien, Nigeria)

1 kommentar:

Lena sa...

Du ser ut att ha haft en trevlig läsmånad.