tisdag 12 december 2017

Veckans utmaning -Är katten det ultimata bokdjuret?

Den här veckan handlar det om katter hos Kulturkollo eftersom det verkar som att det är det populäraste djuret bland bokintresserade människor.
Veckans utmaning blir således att antingen motivera varför ett annat djur skulle vara bättre lämpat för oss läsare ELLER hitta på ett fiktivt djur som skulle kunna vara bättre än allas vår käraste vän, katten! Och håller ni helt med? Är katten bäst? Visa mer än gärna upp era egna pälsbollar! Vi vill SÅ gärna se dem, eller hur?

För mig är katten inte det bästa djuret eftersom jag dels är allergisk mot pälsdjur och dels för att jag inte har det minsta intresse av att ha ett djur hemma. För mig skulle det perfekta djuret vara Gromit från Wallace and Gromit, där det inte finns några problem med allergi eftersom han är gjord av lera. Dessutom sköter Gromit sin egen hygien och motion, plus att han kan hjälpa till i hushållet med städning, matlagning och diskning.


Vem vill inte ha en hund som läser (bland annat Dogstojevskij) och dricker te.

3 kommentarer:

Anna sa...

Väldigt bra! Det är ett husdjur som passar mig också :-)

Boklysten sa...

Tråkigt med allergin, men tur att det ändå finns sådana som man kan ha, som t ex Gromit.

Mrs Calloway sa...

Dogstojevskij! det var bra. bra med ett så självgående husdjur