lördag 23 december 2017

Vet ni!

Tidigare i höstas drog tidningen Historiskan igång en kickstarterkampanj för att finansiera ett nytt frågespel om svensk kvinnohistoria, Vet ni!. Jag var med i kampanjen och igår kom äntligen mitt exemplar av spelet tillsammans med en make herstory-pin. Det har varit lite osäkert om spelet skulle hinna fram innan jul (och om det skulle få plats i brevinkastet eller om jag skulle behöva vänta någon extra dag), så jag blev väldigt glad när det låg och väntade på hallgolvet när jag kom hem från jobbet igår. Spelet består av 375 frågor på 75 kategorikort och handlar om kvinnor inom vetenskap, kultur, sport, politik och underhållning med mera. En del kort har bara frågor om en specifik kvinna, andra om teman. Jag kommer att ta med spelet nu i jul och hoppas att någon vill spela med mig.

Vill man köpa spelet finns det i Historiskans webbshop och kostar 120 kronor.

Inga kommentarer: