torsdag 25 oktober 2018

I fiskarnas tecken


Det händer lite då och då att det dimper ner överraskningsexemplar av böcker på min hallmatta, en del av dem är väldigt bra och jag är glad för att fått chansen att läsa böcker som jag annars skulle ha missat. Andra är mindre bra och en del blir inte ens lästa. Sedan finns det I fiskarnas tecken av Melissa Broder, som beskrivs som en snuskig, originell och bisarr berättelse och det är en väldigt träffande beskrivning. Efter drygt halva boken fick jag nog och bestämde att det inte är en bok som passar mig och att jag inte ville lägga mer tid eller energi på att läsa den. Det är väldigt ovanligt att jag ger upp på en bok när jag kommit så pass långt i den, antingen brukar jag sluta efter några sidor eller så kämpar jag mig igen hela.

Modernista skickade boken

Inga kommentarer: