fredag 22 december 2023

After I do

 

Lauren och Ryan träffades i college och har varit ett par sedan dess. Nu när de levt ihop i drygt 10 år har gnistan mellan dem försvunnit. De bestämmer sig för att dela på sig under ett års tid och inte ha någon kontakt alls för att sedan bestämma sig för om de vill fortsätta vara gifta eller inte. När Ryan flyttat ut tvingas Lauren att konfrontera sina egna idéer om monogami och äktenskap. Vad det är som är viktigt att kämpa för.
 
After I do är en av den amerikanska författaren Taylor Jenkins Reids tidiga romaner, som jag håller på att läsa en i taget då hon är en av mina favoritförfattare. Jag hade ganska höga förväntningar på boken (bl a då jag aldrig läst en dålig bok av Jenkins Reid) och den började lovande med en nedräkning till nutid och hur det blev som det blev i förhållandet. Tyvärr så tycker jag inte om slutet, som blir alldeles för tillrättalagt och amerikanskt för min smak. Nu har jag bara en äldre titel kvar att läsa i väntan på att det ska komma en ny bok.  

Inga kommentarer: