fredag 8 december 2023

God jul - en berättelse

 

I kommunhuset börjar julen närma sig och kommunledningen bestämmer sig för att överraska invånarna med något fint trots nerskärningar. De bestämmer sig för att skriva en julhälsning och det är viktigt att det görs med nollbudget. Man bjuder in lokalpressen för att visa upp lagandan i kommunhuset och resultatet. Det visar sig snabbt att det inte är så lätt att få till pyntningen som de trodde, särskilt inte när Gunvald på fritidsförvaltningen av att samarbeta.
 
God jul – en berättelse är författaren och skådespelaren Jonas Karlssons julroman från 2013 som det tydligen är tredje gången som jag läser, först läste jag den när den kom ut 2013 och sedan läste jag tydligen om den 2016. När jag nu läser boken för tredje gången så är den precis så bra som jag minns den och jag sitter bitvis och fnissar för mig själv under läsningen.

Inga kommentarer: