lördag 1 april 2017

Bästautmaningen - Lustläsning

I den här veckans bästautmaningen frågar Lyran efter vår bästa lustläsning.

I den bästa av världar borde all läsning vara lustläsning, men det finns ändå böcker som är mer lustfyllda att läsa än andra. De böcker som jag upplever som extra lustfyllda är de som gör att jag kommer ur en lässvacka, det är vanligtvis böcker som är lättsamma utan något större djup och de får gärna vara relativt korta och snabblästa. En annan sak som den här typen av böcker har gemensamt är att de är flyktiga och jag har en tendens att glömma bort dem, vilket gör det svårt att tipsa om böcker. En bra bok i den kategorin är Mindfulness för losers av Christopher Holst.

6 kommentarer:

Boklysten sa...

Den har jag inte läst men har hört mycket positivt om den.

Lena sa...

Den boken har jag inte läst, men däremot "Mitt hjärta går på" av samma författare och den var verkligen jättemysig.

Hanneles bokparadis sa...

inte läst än

Åsa sa...

Känner inte till boken, får kolla upp! :)

Klimakteriehäxan sa...

Helt rätt: enda sättet att komma upp ur en lässvacka är att hitta just "rätt" bok, gärna en feelgood!

Mia Eggimann sa...

Den har jag inte läst, bra tips.