lördag 22 april 2017

Bokbloggsjerka 21 – 24 april

Det är lite senare än vanligt, men här kommer i alla fall veckans bokbloggsjerka

Hur avgörande är karaktärerna tycker du?


Det är klart att karaktärer är väldigt viktiga i böcker, det vore svårt att skriva en berättelse helt utan karaktärer. Jag tycker om när karaktärer står ut och väcker känslor hos mig. Det betyder inte att jag måste tycka om karaktären i fråga, utan det kan vara uppfriskande att läsa om en karaktär som jag irriterar mig på och som jag tycker illa om. 

2 kommentarer:

Camilla sa...

Håller med dig om att man behöver inte tycka om karaktären för att tycka om att det är läsvärt.
Det jobbigaste är om de beskrivs platta utan några karaktärsdrag, man behöver känna något för att det ska kännas läsvärt.

Hanneles bokparadis sa...

Karaktärerna kommer ju fram under läsningen, man vet inte innan.