fredag 28 april 2017

Bokbloggsjerka 28 april – 1 maj

Det är fredag och det betyder att det blivit dags för veckans bokbloggsjerka

Vilket bokförlag ligger dig varmast om hjärtat och varför?


Jag tror att det är bra att det finns många förlag som ger ut bra och intressant litteratur, både bredare böcker och lite smalare titlar. Det gör att det är väldigt svårt att välja ett favoritförlag och dessutom så är mina favoritförfattare utspridda på många förlag. Skulle jag tvingas välja ett förlag skulle det nog ändå bli Sekwa, som jag tycker har en väldigt intressant utgivning (plus att man kan prenumerera på hela utgivningen).

9 kommentarer:

[Anna] sa...

Ja det är svårt att välja en favorit, finns många bra och alla förlag ger ut så varierade böcker så det känns verkligen som att alla förlag har någonting för alla :)

Mrs Calloway sa...

intressant! jag hade också med Sekwa och kunde inte heller bara välja ett förlag

Monika sa...

Vilken spännande idé, att prenumerera på hela utgivningen.

MissMagic sa...

Sekwa måste jag undersöka mer :)

Madde sa...

Sekwa har jag nog inte läst så mycket från.

Bokdamen sa...

Jag hade svårt att plocka ut något särskilt förlag då jag egentligen inte tänker så mycket på det i val av böcker som jag vill läsa, men jag nämnde några som jag läst böcker ifrån och Sekwa kom med, läst flera i deras utgivning som varit bra.

Ewa K sa...

Kan inte heller välja ut något enskilty förlag även om Historiska Media ligger mig varmt om hjärtat.

Åsa sa...

Sekwa ser ut att återkomma som svar på frågan, själv inte säker på om jag läst något från det förlaget, men är väl antagligen mer fokuserad på böckerna än vilket förlag de kommer ifrån. :)

bloggbohemen sa...

Jag är också rätt svag för Sekwa.