tisdag 18 april 2017

Odla med Kulturkollo

Den här veckan handlar det om odling, trädgårdar, blommor och växter hos Kulturkollo och veckans utmaning lyder;

Vilken är din grönaste favorit i Kultursvängen? Är det Kollo-Lottas gröna klänningar? Är det Monets prunkande trädgårdar? Kanske sveper din favoritfilm med kameran över böljande fält? Eller är det kanske rent av så att du är en hejare på att återvinna dina gallrade böcker genom att bygga odlingslådor av dem? Kort sagt, välj din kulturella favoritträdgård/växtlighet och delge oss ditt val!
En av mina favorittavlor är den här av P S Krøyer, Kunstnerens hustru i morgentoilette i haven, där Krøyer verkligen lyckats fånga grönskan.

Jag är annars inte särskilt intresserad av blommor och växter och nöjer med att försöka hålla liv i en orkidé (vilket jag till min stora förvåning lyckats med i cirka 1,5 år nu).

4 kommentarer:

Viktoria/Kulturkollo sa...

Vilken oerhört vacker tavla! Vildvuxen är ofta det bästa.

Robert W sa...

Ja, verkligen en fin tavla! Och duktigt gjort att lyckas hålla liv i orkidén :)

Mrs Calloway sa...

jättefin tavla! grattis till orkidén. jag lyckas aldrig med orkidéer

Eva-L sa...

Fantastisk tavla! Jag har precis bokat in en minisemester i Skagen i sommar, jag hoppas den där tavlan kanske finns i original i deras museum.