tisdag 4 april 2017

Jag gör slut

med Harry Hole nu. När jag fick hem Jo Nesbøs senaste deckare om den egensinnige polisen kände jag att nu räcker det med extrema blodigheter och huvudkaraktärer som borde ha strukit med flera gånger om. Det visade sig även att jag inte kommer ihåg ett skvatt av den förra boken Polis, det ringde i alla fall inga klockor när det refererades till den bokens upplösning. Fyra kapitel in i boken lägger jag ifrån mig Törst och bär tillbaka den till biblioteket. Dock kan jag tänka mig att läsa fler böcker av Nesbø, om de inte handlar om Harry Hole.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Förstår precis vad du menar, för så kände jag efter bara en bok med Harry H... :)

Tantaugusta sa...

Jag har tänkt läsa den här men har redan tidigare känt att det är för rått och för blodigt i hans böcker så efter att ha läst ditt inlägg tror jag att jag väljer något annat istället.