fredag 14 april 2017

Bokbloggsjerka 14 – 17 april

Det är fredag och det betyder att det är dags för veckans bokbloggsjerka

Less is more, håller du med om det? (Kan handla om en på tok för lång bokserie, en bok som borde ha förkortats med typ 300 sidor, etc.

Jag håller verkligen med om att less is more, det finns alldeles för många böcker som är alldeles för tjocka. I mitt tyckte så är det väldigt få böcker som behöver vara längre 300-400 sidor och det händer ganska ofta att jag tänker att det hade blivit bättre om det kortats ner. När det gäller deckare så är väldigt många av dem alldeles för långa (och för blodiga, men det är en annan fråga).


Jag har inte lika stora problem med långa bokserier eftersom det bara är att ignorera dem helt.

7 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Om en deckare är på 600-700 sidor måste den vara väldigt bra annars tappar den fart.

Mrs Calloway sa...

instämmer till fullo. ibland kan jag till och med tänka att just det här borde ha skurits bort

Lottens bokblogg sa...

300-400 sidor brukar vara helt lagom!

Åsa sa...

Håller med, många deckare är alldeles för långa (och för detaljerat våldsamma).

Monika sa...

Jag brukar säga att den perfekta längden på en bok är 374 sidor :) Helt taget ur luften, naturligtvis, men det är förvånansvärt många gånger som det stämmer :)

[Anna] sa...

Håller med 300-400 sidor är perfekt :)

Lion´s Library sa...

Hehe ja bara vända huvudet bort från dem men blir svårt att undvika den enda boken som är så tjock :)