fredag 14 april 2017

Helgfrågan v. 15

Så här i slutet av veckan är det dags för helgfrågan hos Mias bokhörna

Läser du deckare vid påsk? Har du läst något nytt fräscht på deckarfronten på sista tiden?

Eftersom jag är väldigt dålig på att planera min läsning så brukar jag inte heller planera in deckare speciellt till påsk, det är mer slumpen som styr om det blir så. I år verkar dock slumpen vilja att det blir i alla fall en deckare i påsk eftersom det damp ner två intressanta deckare genom brevinkastet tidigare i veckan, Kolibri av Kati Hiekkapelto och Ung kvinna saknad av Claire Douglas. Jag ska bara läsa ut en annan bok först.


En av de senaste deckarna som läst är den tyska debutanten Melanie Raabes Fällan, en bok som höll spänningen uppe hela vägen.

7 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Fällan har jag inte läst klart än.

Lottens bokblogg sa...

Alla de tre böckerna har hamnat här också. Hoppas få läst dem inom inte allt för lång tid.

Åsa sa...

Var nu direkt tvungen att kolla upp Kolibri, verkade ju riktigt intressant! Tack för tipset! :)

Lena sa...

Kolibri har även jag tänkt läsa.

[Anna] sa...

Kolibri och Ung kvinna saknad har jag också fått hem och hoppas hinna läsa under påsk"lovet", inte för att jag har lov men dottern har det :)

Monika sa...

Fällan ligger högt upp i min läshög :)

Ewa K sa...

Och jag gottar mig med feelgood.