torsdag 6 april 2017

Helgfrågan v.14

Det är torsdag och det betyder att det blivit dags för helgfrågan hos Mias bokhörna.

Hur väljer ni bland alla nya böcker? Har ni någon slags prioritering? Eller bryr ni er kanske inte om nyutkomna böcker.


Jag läser ganska mycket nyutkommen litteratur och brukar låta lusten styra vilka böcker jag vill läsa och i vilken ordning. Jag brukar dock prioritera recensionsex och de böcker som jag förhandsbeställer (det händer visserligen inte så ofta). Det är ofta de författare som jag har som favoriter sedan tidigare som brukar hamna högst upp i högen.

13 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

sällan jag förhandsbeställer men det händer.

Mia Eggimann sa...

Ja rec.ex prioroterar man så klart. Men hur väljer man ut dem?

[Anna] sa...

Rec.ex känns det rätt naturligt att man försöker prioritera :)

Boklysten sa...

Rec.ex går alltid först.

Evelina Nilsson sa...

Recensionsex försöker jag också prioritera, fast ibland tycker jag inte riktigt att tiden räcker till.

Ewa K sa...

Tänkte påstå att jag inte förhandsbeställer, men kom genast på ordern som ligger hos adlibris :)

Monika sa...

I år har jag verkligen försökt att bara skaffa mig de böcker som jag verkligen, verkligen vill läsa, men till och med det är för många.

Sara sa...

Det låter bra att det är lusten som styr.

Mrs Calloway sa...

lust och nyfikenhet styr

Åsa sa...

Låter också läslusten styra valen, och har alltid lust att prioritera recex. ;)

Lottens bokblogg sa...

Recensionsex går före här också :-)

Bokdamen sa...

Bokcirkeln och favoriter prioriteras och även en del annat, sen är det lusten och humöret som i mångt och mycket avgör när de blir lästa

Lena sa...

Tror faktiskt aldrig jag förhandsbeställt en enda bok.