torsdag 13 april 2017

Olikhetsutmaningen: fågel och fisk

Det har blivit dags för veckans olikhetsutmaning hos enligt O och den här veckans ord är fågel och fisk.

Jag har inte läst så många böcker om fåglar, men en som är väldigt bra är Johanna Thydells (M)ornitologen som handlar om Moa som låtsas vara fågelskådare som ett sätt att närma sig mamman som stack när hon var liten.


Den här gången får fiskar representeras av den fina boken Fiskar ändrar riktning i kallt vatten av Pierre Szalowski, som handlar om de relationer som uppstår på en gata när Quebec drabbas av en isstorm som lamslår staden.

6 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

har inte läst Thydell, men Fiskar som ändrar riktning i kallt vatten har jag läst och tyckt jättemycket om

Hanneles bokparadis sa...

funderade på Szalowski men valde annat

Robert W sa...

Jag gillar de här utmaningarna, för man kan associera fritt.

FrökenChristina sa...

Thydells bok verkar bra. Fiskar som ändrar riktning i kallt vatten verkar också bra.

Sara Pepparkaka sa...

Två böcker som jag tänkt läsa, men som jag inte läst ännu.

enligt O sa...

Två bra böcker! Undrar om det finns någon mer bok av Szalowski?!