torsdag 23 augusti 2012

Äntligen höst

Eftersom jag tycker att alla årstider har sin charm så är jag väldigt glad över att bo där det är klara skillnader mellan årstiderna (när jag bodde i England så kändes det konstigt med grönt gräs året runt). Jag gillar vinterns fräschhet med den vita snön och den klara luften. Jag gillar vårens spirande grönska och känslan av att allt liv väcks till liv, våren vore dock ändå trevligare om det inte vore för pollenallgergin. Jag gillar sommarens grönska och värme, att kunna bada utomhus, grilla och semestern med vila, tid för läsning och möjlighet att resa bort för att se något annat. Jag gillar även hösten med alla färger på träden, luften som bli svalare och ruggiga höstdagar då det är helt accepterat att kypa upp i soffan med en filt, en kanna te och en bok (inte för att jag egentligen behöver så många anledningar att krypa upp i soffan med en bok). Dessutom tycker jag att det verkar som att hösten är den tid på året då det släpps flest intressanta böcker och ett tydligt tecken på det är att min reservationslista på biblioteket håller på att växa till sig igen efter att ha varit tom under en del av sommaren. Nu är det bara att hålla tummarna för att inte alla reserverade böcker kommer samtidigt så att jag hinner läsa dem alla i lugn och ro.

Inga kommentarer: