tisdag 21 augusti 2012

En sista semesterrapport

Vad gör man när man gjort två resor på lika många veckor och det återstår en semestervecka? Eftersom mina föräldrar åkt till stugan och inte verkade ha några planer på att komma hem förrän i slutet av veckan så satte jag mig på tåget och for dit. Jag tänkte att det skulle vara trevligt att träffa dem lite under semestern, vi bor ju ändå i samma stad och har semester samtidigt (inte planerat med avsikt). Det hela blev bara trevligare av att sommaren gjorde ett kortare gästspel så att vi kunde grilla och ligga på tomten och läsa. För att vara ärlig så har vi en tendens att bara lämna tomten för planerade ärenden som handling av mat, duschning eller någon typ av utflykt (det sker ganska sällan). När syrran med familj kom upp efter ett par dagar så krympte de 30 kvadratmetrarna raskt och orkade bara med en natt till innan jag for hem för att packa upp väskorna och organisera mig innan det var dags att börja jobba igen.

Inga kommentarer: