tisdag 26 mars 2013

Harry Hole den återuppståndne

Så här i påsktider då vi firar Jesu död och återuppståndelse så är det passande att jag nås av nyheten att det kommer en tionde deckare med Harry Hole i juni. När jag läste den förra boken, Gengångare, så var jag övertygad om att det var den sista boken med Harrly Hole eftersom jag upplevde att han var tämligen död när jag kom till den sista sidan. Det ska bli spännande att se hur Jo Nesbø tänker väcka Harry till liv igen.

Boken heter Polis och kommer ut 12 juni (hade den kommit en vecka tidigare hade den varit en starkt kandidat till att få följa med mig till Kroatien). Tydligen kommer den att släppas samtidigt i Sverige, Norge och Danmark.

2 kommentarer:

Carro sa...

Alltså jag v ar i chock när jag läste klart Gengångare och började googla som besatt för information om en uppföljare, utan resultat!! Så snacka om att det blev en glad överraskning när jag fick reda på att Polis skulle vara en Harry Hole bok :)

Den läsande Kaninen sa...

Det intressanta ska bli att se hur han kommer att lösa det hela, Harry kändes inte helt vid liv