torsdag 14 mars 2013

TemaTorsdag #6: Boktillbehör

Den här veckans TemaTorsdag hos Bokmärkt handlar om boktillbehör och det är helt klart så rätt tillbehör kan förhöja läsningen ett snäpp. De fyra viktigaste boktillbehören för mig är;

Ett soffhörn - av någon anledning så läser jag helst liggande i soffan, favoriterna är soffan hemma hos mig (som tur är) och den i stugan.

Te - av någon anledning så är te en utmärkt dryck vid läsning och helst ska det serveras i en kanna så att man kan fylla på med varmt te i koppen då och då.

En kudde - när jag ligger i soffan och läser så tycker jag om att ha en kudde på magen som boken får vila på för att avlasta armarna (särskilt när jag läser tegelstenar)

Stereon - för att kunna lyssna på bra musik under läsningen. Jag har på senare tid upptäkt fördelen med att lyssa på musik där jag inte kan lyssna på texterna (opera och klassiskt) när jag läser.

1 kommentar:

Hundöra sa...

Vilken toppen idé med kudden! Det har jag inte tänkt på att man kan göra för nog känner jag igen det med att behöva avlasta armarna ibland :)

Intressant att du gillar att lyssna på musik när du läser. Jag har det ibland i bakgrunden, men det är ofrivilligt. Det är nämligen sambon som brukar gilla att ha musik i bakgrunden när han läser. Själv tycker jag att det kan vara svårt även med musik utan text så han får alltid sänka det lite när jag också läser :)