torsdag 11 maj 2017

Helgfrågan v. 19

Det börjar dra ihop sig till helg och det innebär att det är dags för helgfrågan hos Mias bokhörna, som den här gången består av flera frågor.

Vad äter ni? (gärna recept)
En av huvudmotivationerna för mig att laga ordentlig mat är att få till matlådor för att kunna äta ordentlig lunch på jobbet, vilket gör att de dagar som jag inte behöver göra en matlåda blir det lite si så där med matlagningen. Vanligtvis är fredags- och lördagskvällarna de kvällarna som jag i huvudsak äter mat som går snabbt att värma.

Vad läser ni?
Trots att jag inte var särskilt förtjust i Per Hagmans nya bok så har jag inte kunnat låta bli att låna hem boken som jag inte läst, Att komma hem ska vara en schlager, som e-bok från biblioteket och när jag nu är en bit i den har jag svårt att lägga bort den. Sedan hoppas jag på hinna börja på Majgull Axelssons nya Ditt liv och mitt, som jag hämtat från biblioteket i veckan.

Vad ska ni titta på film/tv-serie, eurovision eller bio?
Även om jag inte är särskilt intresserad av eurovision så brukar det kunna hända att jag ser finalen, men i år känner jag inte det minsta intresse av att titta på spektaklet. Troligtvis blir det så att jag streamar någon film och/eller ser några avsnitt av någon av de serier som jag tittar på.

Vad smaskar ni på?

Jag är inte så mycket för att småäta godis framför tvn, men det kan hända att det slinker ner lite choklad.

13 kommentarer:

Madde sa...

Önskar dig en trevlig helg!

Mia Eggimann sa...

Jag ska typiskt bort på lördag så jag missar finalen.

Hanneles bokparadis sa...

borta bara på söndag

[Anna] sa...

Årets eurovision verkar inte så mycket att se så det är nog det sista jag har tänkt se på lördag!

Klimakteriehäxan sa...

Åratal sen jag följde Mello. Men lite choklad är aldrig fel!

Boklysten sa...

Ha en härlig helg!

Tantaugusta sa...

Börjar ledsna på maten i Mall of Scandinavia och har för första gången i mitt liv börjat fundera på matlådor. Men det är så deprimerande med de där mikrovågsställena på jobbet... så än så länge har det inte blivit mer än en tanke.

Monika sa...

På något sätt tycker jag att eurovision hör lite till allmänbildningen, eller åtminstone allmänintresset :)

Lena sa...

Är inte heller jätteintresserad av Eurovision längre och i år tror jag inte på någon jättebra placering. Kikar nog en stund i alla fall.

Mrs Calloway sa...

oj då, jag som köar för Per Hagman!Axelsson också. jag beundrar folk som gör matlådor

Åsa sa...

Axelssons bok är jag nyfiken på. Trevlig helg! :)

Lottens bokblogg sa...

I år så känns ESC ovanligt ointressant. Men vi ska se det ändå i morgon :-)

Ewa K sa...

Vilken helg det blev. Har ätit rester och njutit av releasen. Inte läst en endaste sida eller skrivit en ynka mening.