onsdag 31 maj 2017

Maj - en sammanfattning

Det har blivit dags att sammanfatta läsmånaden maj, en månad som blev bättre än jag trodde efter jag inte haft lika mycket tid som de senaste månaderna eftersom jag återvänt till arbetslivet efter en kortare tids paus. Jag hann även med en tur till Madrid i början av månaden (två långa resdagar = mycket lästid)

Gömda rum av Care Santos
i de eviga skogarna av Fred Vargas
Ditt liv och mitt av Majgull Axelsson
Jag fann dig av Lisa Jewell
Big mushy happy lump av Sarah Andersen
Allt jag önskade av Lucy Dillon
Den tyska flickan av Armanda Lucas Correa

Antal lästa böcker: 9
Antal pappersböcker: 8
Antal e-böcker: 1              
Antal böcker utgivna 2017: 4
Antal klassiker: 0
Antal deckare: 1
Antal faktaböcker: 0
Antal seriealbum: 1
Antal kvinnliga författare: 6
Antal manliga författare: 3
Antal kvinnlig och manlig författare: 0
Antal böcker lästa på svenska: 7
Antal böcker lästa på engelska: 2
Antal böcker lästa på originalspråk: 4
Antal recensionsex: 2


Antal länder: 6 (Sverige, England, Frankrike, USA, Spanien, Kuba)

1 kommentar:

Lena sa...

Lucy Dillons bok vill jag läsa så småningom.