onsdag 21 juni 2017

Manglade dukar och vikta servetter

Utan att det var meningen blir Felicia med ett hus, ett hyreshus fullt med hyresgäster som hon nu ska hand om och en lägenhet som hon ska inreda till själv. Under sökandet efter möbler till den stora sekelskifteslägenheten träffar Felicia den attraktive antikhandlaren Jonathan, som erbjuder sig att hjälpa till med möbleringen av lägenheten. Genom de hemligheter som en del av möblerna döljer skapas ett band till Nanny som arbetar som piga i Karlshamn under mitten av 1800-talet.


Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg är en bok som jag fick upp ögonen för när flera personer började tipsa om boken och eftersom jag kände för att läsa en lättsam historia lånade jag hem den som e-bok från biblioteket. Det är en lättsam historia som ger underhållning för stunden, men inte mycket mer. Eftersom jag inte sveptes med av historien så hade jag en del invändningar, som att ingen verkade ha något jobb utan hade kunde hjälpa Felicia med allt möjligt hela tiden, men det är överlag en trevlig liten historia som passar bra att läsa på stranden eller i hängmattan.

Inga kommentarer: