tisdag 17 september 2013

Allt jag önskar mig


Livet blev inte som Jocelyne hade tänkt sig, istället för att bli en modeskapare i Paris så driver hon en sytillbehörsaffär i Arras och istället för att träffa drömprinsen så dyker Jocelyn upp. Tillsammans har de två utflugna barn och för att fördriva tiden så skriver hon för sitt eget nöjes skull en blogg om stickning och sömnad. En dag blir Jocelyne övertalad av sina väninnor att spela på lotto och vinner 18 547 301 euro. Eller gör hon det?

Jag tyckte verkligen om Allt jag önskar mig, det var en trevligt liten bok om vad pengar kan göra med människor och kärlek. En sak som jag känner igen mig i är de listor som Jocelyne gör med vad hon ska göra med pengarna, skillnaden är att jag planerar vad jag ska göra med pengarna som jag inte kommer att vinna eftersom jag aldrig spelar eller köper lotter. Att lyssna på Anna Maria Källs fina inläsning blev även ett trevligt avbrott från alla deckare som jag verkar läsa för tillfället.

1 kommentar:

Ina sa...

Verkar vara en sån där trevlig bok att krypa upp i soffa med. Tack för tipset!